Na łamach naszego bloga mogliście już poczytać o Google AdWords. Działania za pośrednictwem tego systemu są jedną z usług jaką Wam oferujemy. Dziś postaramy się delikatnie zagłębić w temat reklam w Google AdWords – dokładniej ujmując w dylemat wielu klientów: „czy warto samemu prowadzić działania reklamowe?”.
Google AdWords z założenia miało być narzędziem dostępnym dla wszystkich. Nie tylko ze względu na swój darmowy charakter (jeśli chodzi o sam system - działania reklamowe są płatne) ale również przyjazny i prosty interfejs.
Działania reklamowe za pośrednictwem systemu dostarczonego przez Google w istocie są dość proste i klarowne. Wpłacamy pieniądze, tworzymy kampanię, grupę reklam, wymyślamy chwytliwą treść, dodajemy słowa kluczowe i już prawie jesteśmy gotowi do działania. Zmieniamy status reklamy z „wstrzymana” na „aktywna” i czekamy na weryfikację Google. Po jakimś czasie potrzebnym na weryfikację nasza reklama wyświetla się internautom (chyba, że Google uzna, że któryś z elementów jest niezgodny z regulaminem – otrzymamy powiadomienie na, podany przy rejestracji, adres e-mail).
Jednak czy to wystarczy do prowadzenia skutecznych działań? Nie do końca. Przy odpowiedniej ilości szczęścia nasze reklamy powinny przynieść nam pewną ilość wejść, może nawet konkretnych, pożądanych akcji (zapytanie, zakup, itp.). Jednak aby odpowiednio interpretować zachodzące na naszym koncie zmiany potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Bez tego możemy nie doczekać się ani jednego kliknięcia w nasze reklamy ze względu na m.in. za niskie stawki, za niski wynik jakości, za niskie pozycje czy niedopasowane treści na stronie docelowej. Z drugiej strony nasz budżet może zostać bardzo szybko wykorzystany przez dużą ilość kliknięć które nie przyniosą żadnych pożądanych akcji a współczynnik odrzuceń osiągnie maksimum.
W jaki sposób uniknąć powyższych problemów? Najkrótszą drogą jest przekazanie odpowiedzialności specjalistom. Dzięki temu możemy mieć pewność, że działania zostaną odpowiednio poprowadzone a pożądane efekty przyjdą znacznie szybciej i przede wszystkim przy niższym nakładzie finansowym. Dłuższą i droższą, jest pogłębianie własnej wiedzy oraz testowanie jej podczas działań praktycznych. Na pewno potrzeba wiele wytrwałości oraz czasu aby wyspecjalizować się w prowadzeniu kampanii Google AdWords, dlatego też jeśli nie prowadzimy agencji reklamowej bądź innego interesu bezpośrednio z tym związanego polecamy zwrócić się do fachowców.
źródło zdjęcia: pinsoftstudios.com