Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Reklama produktowa

Na dziś wybraliśmy omówienie dwóch, bardzo zbliżonych a jednak diametralnie różnych reklam produktowych. Identyczna tematyka jak i branża obu marek kontrastuje ze sposobem w jaki komunikują w tych dwóch konkretnych przypadkach.

Aby na samym wstępie nie zaburzyć Waszego obiektywizmu zapraszamy do oglądania:


McDonald’s


BurgerKing


Zarówno w pierwszej jak i w drugiej reklamie mamy przykład modelowej reklamy produktowej. Pełne skupienie na konkretnym przedmiocie, żadnych dodatków, ozdobników i jasny, oczywisty przekaz.

I mimo tego, że obie reklamy dotyczą „śmieciowego” jedzenia, obie prezentują zarówno cały produkt jak i poszczególne składniki to, naszym zdaniem, w odbiorze znacznie przyjemniejsza jest reklama BurgerKinga.

Dlaczego? Przede wszystkim obraz. McDonald’s wybrał bardzo chłodne, kuchenne tło – prosto z wnętrza jednej ze swoich „restauracji”. Składniki nie wyglądają zachęcająco, nie sugerują świeżości czy też czegoś wyjątkowego.

BurgerKing wybrał ciepłe, przyjemne barwy, ogień prosto z grilla z jakim marka chce być kojarzona oraz bogactwo świeżych składników (choćby „łowienie” cebuli w krystalicznie czystej wodzie). Dodatkowo ciasne kadry i szczegółowe zbliżenia.

I na koniec MUZYKA. W reklamie McDonald’s - tragiczny i męczący wokal. Plus za to, że jest bardzo produktowy, aż do przesady. Boleśnie wchodzi w głowę i sieje spustoszenie w pamięci. Natomiast w reklamie BurgerKinga zupełnie nieabsorbująca melodia, która delikatnie i nienachalnie towarzyszy podczas oglądania. Nie denerwuje i fajnie uzupełnia.

Aby nasz obiektywizm nie pozostawiał wątpliwości musimy dodać, że z dwojga niezdrowego preferujemy menu McDonald’s niż BurgerKing :) Dlatego na główne zdjęcie wybraliśmy wesołego Rolanda.

Komentarze (1)
chick_nick_I_am_geek
2014-04-04 17:41:10

sam mc'donaldowy arlekin jest tak kichowaty(czyt. kiczowaty),że bardziej sie nie da. da da da....nieżywe schaby

Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: