Wielu przedsiębiorców internetowych marzy o świetnej sprzedaży swojego sklepu. Oferują przedmioty wysokiej jakości, profesjonalną obsługę klienta oraz korzystają z przeróżnych form promocji po to aby stale rozwijać sprzedaż i swoje zyski.
W dzisiejszym wpisie chcemy przedstawić kilka bardzo ważnych zasad, o których powinien pamiętać każdy sprzedawca (często nie tylko internetowy).
1. Wysoka jakość obsługi klientaTen punkt jest bez wątpienia najważniejszy. Należy pamiętać, że niezadowolony klient opowie o naszym (złym) sklepie każdemu kto tylko wspomni o zakupach przez Internet, natomiast zadowolony poleci znajomym i możliwe, że przysporzy nam nowych klientów. Odpowiedni kontakt z klientem, cierpliwość i życzliwość podczas rozmowy bądź wymiany wiadomości oraz regularne informowanie o stanie zamówienia (w tym o ewentualnych opóźnieniach czy brakach w zamówieniu) to niezbędne elementy, które będą miały swoje odzwierciedlenie w komentarzu do transakcji oraz końcowym zadowoleniu z zakupu.
Warto potwierdzić wysoki poziom obsługi klienta popularnymi certyfikatami. Mimo tego, że większość z nich jest płatna to bez wątpienia, pozytywnie wpływa na decyzję zakupową klienta.
2. Wysoka jakość oferowanych produktów i ich dostępnośćNie ma nic gorszego jak zapewnienie na stronie, że dany produkt jest dostępny a po złożeniu zamówienia otrzymujemy wiadomość od sprzedawcy, że jednak trzeba poczekać kilka (lub więcej) dodatkowych dni na wysyłkę zakupionego przedmiotu. Istotną kwestią jest również jakość oferowanych produktów. Dużo więcej możemy zyskać gdy klient będzie naprawdę zadowolony z zakupów - istnieje spore prawdopodobieństwo, że wróci po kolejne przedmioty oraz poleci bliskim zakupy w prowadzonym przez nas sklepie internetowym.
3. Kompletne i fachowe opisyJeśli chcemy sprzedawać oferowane produkty i cieszyć się stałym wzrostem zainteresowania naszą ofertą to musimy poświęcić dużo czasu i uwagi na opisy i zdjęcia produktów. Kupującemu jest niezwykle ciężko zdecydować się na sięgnięcie do kieszeni (czy też na konto) jeśli w gruncie rzeczy nie wie co kupuje. Szczegółowy i wyczerpujący opis oraz profesjonalne zdjęcia mogą jedynie zachęcić klienta, który nie będzie miał wątpliwości, że właśnie ten produkt jest mu potrzebny.
4. Każdy komentarz, nawet negatywny, jest ważnyWiększość sprzedawców panicznie boi się negatywnych komentarzy. Jeśli popełniliśmy błąd podczas realizacji zamówienia to wyciągnijmy wnioski, przyznajmy się do winy i poprawmy problematyczny aspekt przy kolejnej okazji. Zrekompensujmy kupującemu nieprzyjemne doświadczenia i pozytywnie zapiszemy się w jego pamięci. Ponadto odpowiednia odpowiedź do negatywnego komentarza może przemienić go w bardzo silny punkt, który przyciągnie innych klientów.
Warto również wspomnieć o reklamacjach. Jeśli takowa się zdarzy załatwmy ją jak najszybciej, byle na korzyść klienta (oczywiście jeśli składana reklamacja jest zasadna). Im szybciej to zrobimy, tym lepiej wypadniemy w oczach klienta, który nie będzie się bał kolejnych zakupów w naszym sklepie.
5. Akcje promocyjne i rabatyWażnym aspektem działalności sklepu internetowego jest prowadzenie regularnych akcji promocyjnych. Wielu przedsiębiorcom się wydaje, że promocja czy rabat wiąże się z zmniejszeniem własnego zarobku. Odpowiednio przygotowana akcja promocyjna może na stałe zwiększyć poziom sprzedaży poprzez przyciągnięcie nowych klientów, którzy za pierwszym razem skorzystają z niższej ceny ale przy kolejnych zakupach zostawią pełną kwotę za wybrane produkty. Dodatkowo tego typu aktywności pozwalają na zaktywizowanie kategorii produktów, które nie cieszą się wyjątkową popularnością w regularnej działalności sklepu.
źródło zdjęcia: billionairebelief.com