Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Twitter i blip.pl, którego (już prawie) nie ma

Już za ponad miesiąc (31 sierpnia 2013 roku) swoją działalność zakończy serwis blip.pl. Polski twór, klon twittera z którego regularnie korzystała garstka internetowych zapaleńców odchodzi w zapomnienie. W gruncie rzeczy nigdy w trakcie swojej działalności nie zagroził popularnemu, szczególnie za oceanem, Twitterowi.
Jak wiadomo największą popularność wśród serwisów społecznościowych wciąż ma Facebook. Serwis stworzony i wciąż prowadzony przez Marka Zucerberga to gigant, który miewa różnego rodzaju problemy jednakże wciąż skupia największą ilość aktywnych użytkowników.

Co rusz możemy spotkać serwisy łudząco podobne do Facebooka. Niektóre próbują działać na niemal identycznej zasadzie, niektóre próbują wyspecjalizować się aby przyjąć węższe grono użytkowników ale z gwarancją ich regularnej aktywności.

Każdy serwis odpowiada na jakieś konkretne zapotrzebowanie. Goldenline.pl i linkedin.com to serwisy typowo zawodowe, pomagające w znalezieniu pracy czy też konkretnej, fachowej porady. Digart.pl, See.me (i wiele innych) to serwisy dla grafików, artystów, rysowników, którzy dzielą się swoją twórczością i rozmawiają na temat szeroko pojętej sztuki oraz zastosowania danych programów graficznych. Natomiast wcześniej wspomniany blip.pl oraz twitter.com to serwisy, które miały przyciągnąć tych, którzy nie mając czasu na dłuższą lekturę, jedynie rzucają okiem na krótkie, skondensowane skróty informacji a w sytuacji gdy jakiś wpadnie im w oko to przejdą poprzez dołączony link do całego materiału.

Na blipie dość aktywnie poczynał sobie znany polski bloger Kominek. Dodatkowo swoje aktywne konto miał na nim były prezydent RP Lech Wałęsa oraz wiele firm, które uczyły się działań w social media właśnie na łamach polskiego blipa. Mimo tego serwis zniknie z Internetu 31 sierpnia 2013 roku.

Blip.pl nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Wiele firm próbowało promować swoje strony internetowe za jego pośrednictwem jednak efekty tych działań były symboliczne z racji niewielkiego zasięgu. I nie oznacza to wcale, że blip.pl bezpośrednio przegrał z Twitterem - ani jeden ani drugi serwis nie przyjął się w Polsce w takim stopniu w jakim udało się to Facebookowi.

Obecnie działalność blipa jest wygaszana a najpopularniejszymi użytkownikami polskiego Twittera są politycy, którzy swoimi barwnymi, 140-znakowymi, wypowiedziami dostarczają tematów prasie i portalom informacyjnym. Nadal nie spełnia to oczekiwań firm, które nie rezerwują ogromnych budżetów na działania promocyjne w tym obszarze. Znacznie chętniej kierują środki finansowe na rozszerzenie aktywności na Facebooku.

Patrząc na ciągłe przyspieszanie otaczającego nas świata istnieje spora szansa, że Twitter przeciągnie na swoją stronę część budżetów reklamowych, które obecnie kierowane są na działania w ramach serwisu Zucerberga. Związane jest to z poszukiwaniem przez użytkowników coraz to krótszych i konkretniejszych informacji. Mniejsza ilość spamu i więcej pożądanych informacji to doskonała szansa na trafienie do wybranej grupy docelowej. Póki co ilość użytkowników Twittera (około 300 000 zarejestrowanych użytkowników z czego jedynie 15% aktywnych) jest niewspółmiernie mniejsza od ilości użytkowników Facebooka (ponad 10 000 000 zarejestrowanych kont) co powoduje, że to na ten drugi serwis trafiają znacznie większe budżety reklamowe i ta tendencja tak szybko się nie zmieni.
Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: