Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

5 rad jak korzystać z Facebooka do promocji strony internetowej

Media społecznościowe to doskonałe narzędzie do promocji biznesu w Internecie poprzez bezpośredni kontakt z odbiorcami naszych produktów i usług. Właściwe wykorzystanie Facebooka, bo o nim mowa, może przynieść wiele korzyści. Niewłaściwe, odstraszyć potencjalnych klientów.
Aby odpowiednio wykorzystać potencjał Facebooka należy pamiętać o tym, że z tego serwisu korzystają realni odbiorcy produktów i usług. Część z nich może stać się naszymi klientami jeśli w odpowiedni i umiejętny sposób poprowadzimy swoje działania w ramach konkretnej społeczności.
Porad i przemyśleń na temat działań w social media, celem wypromowania strony internetowej, jest tyle ile osób w to zaangażowanych. Każdy z administratorów i animatorów aktywności użytkowników ma własne doświadczenia, które zebrał z biegiem czasu i kolejnymi przeprowadzanymi akcjami promocyjnymi. W dzisiejszym poście chcemy nakreślić kilka podstawowych rad, które dla większości użytkowników są naturalne i oczywiste, jednak nie każdy o nich pamięta.

  1.  Klient nasz pan
U podstaw działania w mediach społecznościowych (i ogólnie w biznesie) powinno być właśnie to stare powiedzenie. Zawsze należy pamiętać, że klient korzystający z naszej oferty jest panem sytuacji. Jeśli popełniliśmy jakiś błąd podczas realizacji zamówienia a klient zdecyduje się wystawić nam negatywną opinię na stronie internetowej czy profilu na Facebooku, nie możemy tego zignorować lub (co gorsze) skasować. Opinia, nawet negatywna może zostać przekuta na naszą korzyść - wystarczy odpowiednia reakcja (przyznanie się do błędu) i zażegnanie konfliktu. Poprawna reakcja wpłynie pozytywnie na źle obsłużonego klienta jak również na odbiorców, którzy zetkną się z całą sytuacją w późniejszym czasie. Zostaniemy odebrani jako ci, którzy nie boją się krytyki, potrafią na nią odpowiednio zareagować i uczyć się na własnych błędach. Klient zauważy, że jest dla nas ważny i nie traktujemy go jako kolejnego numerka na liście zamówień. Każda nasza reakcja musi być nastawiona na pełne zadowolenie klienta. Zadowolony klient poleci nasze usługi kilku znajomym a niezadowolony może zniechęcić znacznie większą ilość osób.

  2.  Internet nie śpi
Jeśli mamy taką możliwość a nasz biznes wymaga ciągłej aktywności to musimy stale monitorować przebieg informacji na naszym profilu. Największe firmy działające w polskim Internecie mają całodobowych konsultantów, którzy śledzą opinie i pytania pojawiające się czy to na stronie internetowej czy profilu na Facebooku. Niemal w każdej chwili może pojawić się pytanie lub opinia na temat naszej usługi/produktu i w takiej sytuacji ważna jest szybkość reakcji. Im szybciej odpowiemy na zadane pytanie czy przekazaną opinię tym szybciej zamkniemy sprawę i przekujemy jakąkolwiek wypowiedź na swoją korzyść. Forma odpowiedzi jest również bardzo istotna i należy ją zawsze personalizować. Nie przyjmujmy oficjalnego i sztampowego sposobu wypowiadania bez względu na treść komentarza np. Dziękujemy za opinię, jest dla nas bardzo ważna! Do każdego nadawcy odpiszmy po imieniu,  podziękujmy w unikatowy sposób, nie kopiujmy dotychczasowych wypowiedzi. Jeśli opinia jest negatywna lub klient ma jakieś uwagi sprawdźmy, najszybciej jak to możliwe, co poszło nie tak i dajmy konkretną odpowiedź wraz z terminem kiedy sytuacja zostanie rozwiązana.
 
  3.  Każdy może popełniać błędy
Należy pamiętać, że większość klientów wie, że coś może pójść nie tak. Również większość odbiorców korzystających z Facebooka ma w sobie sporo wyrozumiałości. Nie zwalajmy więc całej winy na podwykonawców bo to z nami klient zawarł pewną umowę a nie z firmami czy osobami z nami współpracującymi. To my odpowiadamy swoim imieniem, marką, reputacją za przebieg zamówienia i zadowolenie klienta a nie dostawca, kurier, grafik czy copywriter. Jeśli coś poszło niezgodnie z zaplanowanym harmonogramem przyznajmy się do winy, opiszmy sytuację i omówmy proponowane rozwiązanie problemu. Jeśli kurier lub poczta dostarczyły zniszczony produkt załatwmy sprawę bezpośrednio z klientem a działania reklamacyjne weźmy na siebie - to wzbudzi duże zaufanie do naszej działalności i spowoduje, że klient wróci do naszego sklepu. Dodatkowo istnieje szansa, że opisze całą sytuację na naszej stronie internetowej (np. w komentarzach) lub za pośrednictwem swojego profilu na którymś z serwisów społecznościowych - informacja ta może trafić do setek (a nawet tysięcy) jego znajomych a to realna szansa na zdobycie kolejnych klientów.

  4.  Aktualizacje
Jeśli prowadzimy sklep na swojej stronie internetowej lub oferujemy usługi za pośrednictwem Internetu musimy pamiętać o regularnej aktualizacji oferty. Aktualne stany magazynowe, dobrej jakości zdjęcia, rozbudowane i szczegółowe opisy to podstawa. Aktualne portfolio, informacje dotyczące świeżo zrealizowanych zleceń oraz aktywne dane kontaktowe to najprostsza droga do zbudowania pierwszego poziomu zaufania. To samo tyczy się mediów społecznościowych. Jeśli nasz profil ma nieaktualne treści, stare dane firmowe oraz wiadomości od użytkowników pozostawione bez odpowiedzi to możemy być pewni, że wzbudzi to podejrzenie potencjalnych odbiorców i spowoduje, że chętniej poszukają podobnej oferty u aktywnej konkurencji.

  5.  Bądźmy cierpliwi
Budowanie lojalnej społeczności to nie jest kwestią kilku tygodni. Jeśli zależy nam na aktywnych odbiorcach na Facebooku musimy pamiętać, że wabikiem do polubienia naszego profilu jest przede wszystkim wysoki poziom naszych usług. Jeśli wykonamy konkretne zlecenie na odpowiednim poziomie, dostarczymy zamówiony produkt w krótkim czasie to klient chętniej kliknie „lubię to” i równie chętnie poleci nasze usługi swoim znajomym. Tak samo jak budowanie wartościowego ruchu na stronie internetowej, budowanie aktywnej, lojalnej społeczności to proces który wymaga czasu i nakładów finansowych. Wartościowe treści, wysokiej jakości usługi/produkty, poza biznesowa aktywność oraz akcje dodatkowe (reklama na Facebooku, akcje promocyjne, konkursy itp.) przyciągną odbiorców i spowodują, że chętniej będą uczestniczyć w codziennym życiu firmy. Pozwólmy odbiorcom przywiązać się do naszej marki aby nawet nie pomyśleli o zmianie dostawcy konkretnej usługi bądź produktu. Lojalny klient to najlepsza gratyfikacja wszelkich prac prowadzonych na rzecz rozwoju naszego biznesu.
Komentarze (1)
Oktawian
2013-09-16 21:05:56

proste i konkretne - niby wszystko jasne i oczywiste o czym z resztą mówi wstęp, ale jakże celne - dzięki

Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: