Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Co i jak z www czyli tworzenie stron internetowych

Rozwój technologii oraz świadomości konsumentów spowodował, że niemal każdy biznes musi zaistnieć w Internecie. Właściciele firm wybierają różne drogi dotarcia do potencjalnego klienta - poprzez stronę www, profil na portalu społecznościowym, ogłoszenia oraz aukcje internetowe. Dziś przedstawiamy proces tworzenia strony internetowej, według którego realizujemy zlecenia powierzone Website-Studio.
Każdy projekt wymaga odrębnego przygotowania i pewnego „wyjścia poza schematy”. Korzystając z ogólnego planu działania możemy skutecznie realizować kolejne kroki projektu bez ryzyka zbyt schematycznego myślenia. Tego typu proces, w podobnej lub delikatnie zmodyfikowanej formie, wykorzystuje większość projektantów stron czy agencji pracujących na zlecenie. Każdy punkt opisaliśmy szczegółowo aby unaocznić na czym polegają kolejne etapy tworzenia strony internetowej. Niektóre działania niemal nie dotyczą zleceniodawcy i nie wymagają od niego zaangażowania czasu.

1.    Opracowanie briefu, określenie potrzeb i oczekiwań
Pierwszym krokiem w każdym zleceniu jest dokładne określenie potrzeb klienta. Jeśli zamawiający posiada swoją wizję i pewne wyobrażenie strony, którą chciałby mieć to poprzez szereg pytań przekazuje szczegółowe informacje celem dopasowania wymagań do panujących standardów. Dzięki temu, możemy również określić funkcjonalności strony, które ułatwią korzystanie z niej przyszłym użytkownikom.
Bardzo istotnym punktem w tym kroku jest dopasowanie wymagań klienta do grupy odbiorców oraz tematyki tworzonej strony internetowej. Nie można dopuścić do takiej sytuacji, że klient będzie zachwycony początkową wizją, która po uruchomieniu nie będzie we właściwy sposób „współpracować” z odbiorcami.

2.    Podsumowanie założeń
Po zebraniu niezbędnych informacji przechodzimy do analizy i wstępnych przygotowań. Następuje szczegółowe rozpisanie projektu, oszacowanie czasu niezbędnego do jego realizacji oraz kosztów. Na tej podstawie powstaje umowa określająca szczegóły związane ze zleconym projektem stworzenia strony internetowej. Po podpisaniu umowy zbieramy wszystkie potrzebne materiały zgromadzone przez klienta takie jak zdjęcia i teksty oraz rezerwujemy wybraną domenę. Jeśli klient nie posiada zdjęć lub/i tekstów to może zlecieć ich wykonanie nam - dzięki temu nie angażuje swojego czasu w przygotowanie projektu.

3.    Opracowanie projektu

Kolejnym krokiem na drodze do stworzenia nowej, w pełni funkcjonalnej strony internetowej jest zebranie wszelkich informacji i przygotowanie propozycji makiety. Makieta to jedynie zarys strony internetowej, jej interfejsu i symboliczne pokazanie działania poszczególnych modułów.
Na podstawie makiety przygotowujemy grafikę z uwzględnieniem wymagań i preferencji klienta. Po otrzymaniu akceptacji etap ten zamykamy i odpowiednio przygotowane elementy przekazujemy do webmastera.

4.    Właściwe przygotowanie strony

Po otrzymaniu odpowiednio przygotowanych elementów, do projektu wkracza webmaster. Teraz do niego należy opracowanie gotowej grafiki oraz wprowadzenie pomysłów grafika w życie. Strona internetowa właśnie w tym kroku nabierze realnych kształtów i zacznie reagować na polecenia odbiorców. Krok ten składa się z kilku podprojektów, z których każdy jest bardzo istotny dla poprawnego działania strony w przyszłości. Przygotowana grafika wymaga tzw. pocięcia. Następnie kodowanie strony w języku HTML5
+ CSS3 - dziś jest to już standard, który ułatwia odbiór wszystkim, przyszłym użytkownikom z uwzględnieniem tych przeglądających stronę poprzez urządzenia mobilne. Dodatkowo usprawnia to odpowiednie przygotowanie kodu pod SEO (ang. Search Engine Optimization - najkrócej mówiąc pozycjonowanie) co bezpośrednio wpływa na reakcje Google względem strony.

Kolejno następuje oprogramowanie modułów oraz wdrożenie wygodnego systemu zarządzania treścią. W tej chwili do pracy przystępuje copywriter, którego zadaniem jest przygotowanie chwytliwych, ciekawych tekstów. Jeśli klient przygotował własne to pozostaje nam jedynie dopasowanie ich do gotowej strony i (co ważne jest w każdym kroku tego procesu) grupy przyszłych odbiorców.

Mając gotowe teksty, odpowiednio przygotowanie zdjęcia przystępujemy do wypełnienia strony w taki sposób aby wszelkie wiadomości były wygodne w odbiorze dla przyszłych odwiedzających. Po tym, uzupełniamy strony pod kątem SEO (wypełnienie wartościowymi treściami elementów kodu), które mają wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania w Google.

Po tym wszystkim, mamy gotowy, w pełni działający projekt. Do pełni szczęścia brakuje jedynie adresów mailowych w domenie w której znajduje się strona (o ile klient wyrazi taki zainteresowanie).

5.    Wdrożenie strony
Gotowa strona uzupełniona odpowiednimi tekstami oraz zdjęciami jest przekazywana klientowi, który w tym momencie może przeprowadzić niezbędne testy. W tej chwili następuje szkolenie z obsługi systemu CMS, które może być przeprowadzone zarówno dla zamawiającego jak i pracowników firmy (w tym, przede wszystkim administratora, który będzie miał najczęstszy kontakt z witryną). Jeśli wymagane są jakieś zmiany, korekty to na wniosek zamawiającego zostaną one wprowadzone jeszcze przed uruchomieniem strony. Po akceptacji gotowej strony internetowej i podpisaniu protokołu odbioru następuje uruchomienie witryny. Co jasne działająca strona ma wdrożone kody śledzenia (niezbędne do zbierania informacji o odwiedzających). Dodatkowo udostępniamy stronę robotowi Google (Google Bot) w celu dodania jej do wyników wyszukiwania.

6.    Usługi dodatkowe

Doskonałym uzupełnieniem wdrożonej strony internetowej są usługi dodatkowe, które z pewnością przyciągną większą ilość odwiedzających. Oczywiście bez tych działań strona również będzie dostępna dla internautów jednak ich ilość może nie być tak duża jak oczekiwałby klient.

Dlatego też dodatkowo oferujemy:

  • - Prowadzenie profilu w serwisie społecznościowym
  • - Pozycjonowanie strony na wybrane frazy
  • - Reklama przy pomocy linków sponsorowanych Google AdWords


źródło grafiki: 1pxmagazine.com
Komentarze (1)
Robert
2013-07-09 00:33:22

Można też spróbować zrobić stronę WWW samemu. Jest wiele programów, które to ułatwiają. Ja akurat używam Pajączka, którym robię swoje strony już od kilku lat. Pewnie większość go zna, ale za pewne nie docenia...

Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: