Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Firmowe logo może być wieczne? Czyli (r)ewolucja najpopularniejszych logo świata

Logo jest jednym z najważniejszych elementów graficznych każdej firmy. Projektowanie wizerunku rozpoczyna się najczęściej od niego. Bez logo bardzo ciężko zaplanować wygląd pozostałych materiałów promocyjno-reklamowych. Jednym słowem ten niepozorny znak znaczy znacznie więcej niż się wydaje.
Za Wikipedią, logo to: forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę, przedsięwzięcie, imprezę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej.

Logo składa się ze znaku graficznego (zwanego sygnetem) oraz logotypu czyli tekstowego rozwinięcia nazwy (pod taką postacią często występuje popularny napój Pepsi). Oczywiście występują logo, które składają się z samego znaku graficznego bez żadnych dodatkowych nazw czy haseł (np. Apple) jak i takie, które składają się jedynie z logotypu (np. Coca-Cola).

Dzięki temu, że odbiorcy kojarzą, łączą daną firmę z jej logo, w prostszy i szybszy sposób identyfikują pochodzenie danego produktu jak i łatwiej odbierają przekaz reklamowy. To niewątpliwy atut i „as w rękawie” wszelkiej maści specjalistów od marketingu i reklamy, którzy dzięki temu mogą ograniczyć ilość tekstów, wyjaśnień i definicji tym samym maksymalnie upraszczając przekaz co znacznie poprawia odbiór danej kampanii i idące za tym korzyści.

Najpopularniejsze na świecie firmy od lat posługują się znaną i rozpoznawalną nazwą zmieniając, modyfikując i odświeżając reprezentujący ich działalność znak graficzny. Zmiany te, na przestrzeni lat, były dokonywane systematycznie, co doskonale ukazuje panujące w danej chwili trendy i tendencje w grafice komputerowej. Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że twórcy logo wprowadzali jedynie kosmetyczne korekty. Dopiero zestawienie najstarszej i aktualnej wersji logo pokazuje jak wiele zmieniło się od powstania każdej z zaprezentowanych firm.

Mimo upływu lat właściciele firm zwracają baczną uwagę na logo swojej firmy. Sposób jego użycia, druku, zamieszczenia w materiałach reklamowych itd. Logo to wizytówka każdej firmy z którą klient styka się podczas pierwszego kontaktu. A jak wiadomo pierwsze wrażenie jest bardzo ważne.

Poniżej zamieszczamy infografikę przygotowaną przez thelogocompany.net, która w doskonały sposób obrazuje nie tylko zmianę poszczególnych logo ale również historię designu, grafiki oraz nowoczesnej grafiki komputerowej.
Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: