Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Pingwin 2.0 – czyli kolejne zmiany w Google

22 maja br. Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu zwaną Pingwin 2.0. Zapowiadał ją 13 maja Matt Cutts, szef ds. search spam w Google. Po kilkunastu dniach możemy podzielić się kilkoma subiektywnymi odczuciami na temat nowej polityki giganta z Mountain View.
Na początek zapraszamy na anglojęzyczne wideo z udziałem wyżej wspomnianego Matta Cutsa:



Jak sami widzicie Matt z Google obiecuje, że strony z unikalną treścią, odpowiednio prowadzone i skutecznie promowane nie mają się czego obawiać. Google chce przede wszystkim uderzyć w spamerów. Jeśli nie tworzysz oryginalnej treści i kupujesz linki celem wzmocnienia swojej witryny możesz czuć się zagrożony.

Dodatkowo dość problematyczne może być uzyskanie wymiernej korzyści z hurtowego dodawania witryny do ogólnodostępnych katalogów. Wiadomo, że każdy zdobyty link jest przydatny jednak jakość tekstów zawartych w katalogach powoduje, że Google nie przykłada zbyt wielkiej uwagi do odnośników tego typu. Oczywiście popularne katalogi o wysokim Page Rank utrzymały swoją mocną pozycję i pochodzące z nich linki wciąż mają pozytywny wpływ na prowadzoną stronę.

Nasze subiektywne obserwacje pokrywają się z nastrojami panującymi w „branży”. Najogólniej możemy powiedzieć, że większość fraz odnotowało wzrost lub wprowadzone zmiany nie wpłynęły w jakiś konkretny sposób na pozycję słów. Wydaje nam się, że każdy kto stawia na unikalną treść, naturalne linki prowadzące na witrynę oraz odpowiednie połączenie jej z profilami społecznościowymi (a głównie google +) nie musi obawiać się o przyszłość swojej strony.

Ważnym aspektem wypowiedzi Matta Cutsa jest informacja o tym, że Google chce poprawić widoczność „autorytetów” w danej branży. Najogólniej rzecz ujmując strony, które w danej branży np. turystycznej, motoryzacyjnej, sportowej są uważane za najlepsze z pewnością będą łatwiej dostępne dla internautów.

Niewątpliwym plusem jest informacja dotycząca poprawy komunikacji z webmasterami zaatakowanych stron – jeśli ktoś padnie ofiarą hakerów a wykaże chęć poprawy budowy i zawartości swojej witryny to Google przydzieli odpowiednią osobę do regularnego kontaktu i przy odrobinie szczęścia problem zostanie szybko rozwiązany.

Podsumowując. Musimy pamiętać, że wyszukiwarka Google tylko teoretycznie jest darmowym narzędziem – wielu pozycjonerów dopatruje się związku między pozycją na konkretne frazy a poziomem zaangażowania w płatne działania w ramach Google AdWords. Wielu prowadzi swoje strony we właściwy sposób a i tak nie mogą się przebić do TOP 10. Wielu działa w ramach tzw. black SEO i mają się dobrze mimo ciągłych aktualizacji algorytmu Google.

Wszystkie pewne informacje i porady są jedynie owocem prywatnych przemyśleń konkretnych osób opartych o doświadczenia związane z daną sytuacją – wystarczy zapoznać się z blogami pozycjonerów oraz z dyskusjami na forach. Każdy specjalista ma własną strategię, szereg doświadczeń i wiedzę. Natomiast to co zrobi Google zależy tylko i wyłącznie od samego Google.


źródło zdjęcia: pl.gdefon.com
Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: