W ostatnim wpisie poruszyliśmy kilka podstawowych kwestii dotyczących pozycjonowania. Pozycjonerzy poszukują właściwej strategii, skomponowanej odpowiednio do obecnie panujących warunków stawianych przez Google. Częste zmiany oraz korekty wprowadzane przez monopolistę z Mountain View spowodowały, że zawód pozycjonera jest wyjątkowo ekscytujący mimo codziennych dość żmudnych obowiązków.
Serwisy oraz fora dotyczące pozycjonowania oraz optymalizacji stron internetowych skupiają wielu ekspertów, którzy od lat opracowują optymalną strategię osiągania TOP10 w wynikach wyszukiwania.
To o czym już wspominaliśmy jest cały czas aktualne – najważniejsze są linki prowadzące na pozycjonowaną witrynę. Nie możemy też zapominać o budowie witryny oraz odpowiedniej, regularnie aktualizowanej treści. Wspominając o linkach prowadzących na pozycjonowaną witrynę musimy pamiętać, że bardzo ważne jest aby ich źródła oraz nazwy (tzw. anchory) były zróżnicowane. Zdobywamy więc linki z for tematycznych, innych witryn (najlepiej zbliżonych tematyką do naszej strony) oraz katalogujemy stronę w ogólnodostępnych bazach stron. Dodatkowo istotne jest to, aby zdobywać linki z serwisów społecznościowych (facebook, twitter i inne).
Zróżnicowane anchory linków prowadzących na naszą witrynę powinny odpowiadać słowom kluczowym jakie są istotne z punktu widzenia strony internetowej. Jeśli zajmujemy się
projektowaniem stron internetowych to nasze anchory nie powinny być jedynie dosłownie formułowane. Ważne jest aby w grupie linków były również takie, które w sposób niedosłowny będą wskazywać na zakres usługi, używając innych słów, sformułowań np.
tworzenie witryn www.
W skład działań pozycjonerów wchodzi jeszcze wiele innych zabiegów, które przynoszą lepsze lub gorsze rezultaty. Każdy z praktyków, z czasem, odkrywa swoją optymalną drogę do osiągania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jedni korzystają z konkretnej metody chętniej, drudzy unikają jak ognia twierdząc, że takie działanie jedynie szkodzi pozycjonowanej witrynie. Metod i strategii działania jest tyle ile samych pozycjonerów – każda z opcji jest dobra o ile przynosi stałe, zadowalające rezultaty.
Dodatkowo ważnym aspektem jest odpowiednia analiza prowadzonych działań. Na rynku istnieje wiele ciekawych narzędzi, które mogą pomóc w analizie wzrostów i spadków na poszczególnych frazach. Ważne jest aby każdy zabieg (dodanie wpisu do katalogu, nowy link, itd.) odpowiednio odnotowywać aby po upływie pewnego czasu móc ocenić czy to działanie przyniosło oczekiwane rezultaty.
Tak jak wspominaliśmy wcześniej, praca nad odpowiednią pozycją witryny wymaga regularności oraz systematyczności od pozycjonera. Pożądane efekty przychodzą z czasem oraz utrzymują się dłużej jeśli wykonaliśmy odpowiednią pracę w odpowiedni sposób.
źródło grafiki: www.zincsolutions.com