Dzisiejszy wpis tak naprawdę nie wymaga zbyt wielu słów. Zainspirowani wieloma fantastycznymi projektami wizytówek, postanowiliśmy pokazać Wam co tworzą graficy z całego świata.
Wydaje się, że sama wizytówka to nic niezwykłego - imię i nazwisko, dane kontaktowe i logo firmy. I właśnie takich wizytówek mamy w swoich portfelach, wizytownikach i innych futerałach całe mnóstwo. Co jest w nich złego mimo tego, że spełniają swoją rolę w 100%? Forma, kolor, element zaskoczenia, rozmieszczenie, niestandardowe spojrzenie i sprytne wykorzystanie kontekstu - naciągane? Niekoniecznie. Wystarczy, że spojrzycie na propozycje, które dodaliśmy poniżej.
Jak zapewne zauważycie wszystkie propozycje pochodzą z zagranicznych firm (lub osób). W Polsce, problemem są ograniczenia produkcyjne oraz kosztowe, które powodują, że większość grafików stara się optymalnie wykorzystać standardową formę oraz materiał aby mimo tego przyciągnąć uwagę odbiorcy. Niemal nie istnieje możliwość manipulowania materiałem (plastik, szkło i inne) lub jest to niebywale drogie. Praca nad formą jest możliwa jednak tak jak poprzednio ograniczeniem jest znacznie wyższy koszt.
Problem jest również brak odwagi oraz zdecydowanie na poniesienie większych kosztów celem zdobycia zainteresowania odbiorców.
Nie przeciągając naszych rozważań.. Zapraszamy do galerii!
źródła zdjęć:
- http://www.formaxiom.com/
- http://cardobserver.com/
- http://creattica.com/
- http://www.flickr.com/photos/chriscolhoun
- http://www.tbwaraad.com/