Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Siła mediów społecznościowych

W ostatnich miesiącach kilka polskich firm boleśnie przekonało się o sile mediów społecznościowych. Do tej pory pojedyncze osoby, jednostkowi klienci ginęli w gąszczu korporacyjnej biurokracji co powodowało, że ze swoją reklamacją zostawali sami, mogąc jedynie komunikować swoje niezadowolenie najbliższemu otoczeniu. Obecnie sytuacja uległa znacznej zmianie – zdecydowanie na korzyść klientów.
Bardzo głośną sprawą, która w ostatnich tygodniach wyszła ze świata online do offline i odniosła konkretny skutek jest spór między klientami a właścicielami nowej platformy nc+ (połączenie telewizji n oraz cyfry+). Konflikt rozgorzał kiedy po efektownym połączeniu oraz wielkiej akcji marketingowej, klienci odbierali powiadomienia o nowej wersji umowy co wiązało się z ograniczeniem lub zamianą niektórych warunków wcześniejszych postanowień.

Sytuacja ta, doprowadziła do zmasowanego ataku na Facebookowym profilu nc+ (https://www.facebook.com/ncplus). Kiedy to nie przyniosło oczekiwanego efektu, klienci przenieśli się na nowo powołany profil anty nc+ (https://www.facebook.com/antyncplus), gdzie mogli swobodnie przedstawiać swoje opinie i dyskutować na temat zaistniałej sytuacji.

Kiedy o konflikcie zaczęły rozpisywać się popularne serwisy internetowe, właściciele telewizji zauważyli istnienie swoich klientów i ich jawne niezadowolenie z nowych warunków wcześniej podpisanych umów. Spotkanie mające na celu zażegnanie konfliktu zaaranżowali sami właściciele nc+, zapraszając na rozmowę pomysłodawcę oraz założyciela profilu (a nawet ruchu społecznego) anty nc+. Rozmowy te doprowadziły do zaproponowania zaktualizowanych warunków, które według niektórych klientów wcale nie są korzystne, a ci którzy już podpisali nowe umowy czują się jeszcze bardziej pokrzywdzeni.

Całą sytuację mogą obserwować wszyscy zainteresowani internauci. Każdy ruch właścicieli jest dogłębnie analizowany a po stronie klientów jest niemal cała opinia publiczna. Gdyby nie media społecznościowe właściciele telewizji wprowadziliby zmiany i narzucili je swoim klientom. Teraz muszą liczyć się z ich zdaniem co z ich perspektywy znacznie utrudnia sytuację. Dla klientów jest to doskonałe narzędzie do eksponowania niezadowolenia i roszczenia swoich praw.

Podobną sytuację mogliśmy zaobserwować kiedy klienci sieci komórkowej Play nie mogli doprosić się o realizację swojego zlecenia. Nagłośnili to poprzez profil firmy na Facebooku i w kilka dni otrzymali to czego oczekiwali.

Takich przykładów z pewnością było więcej i jesteśmy pewni, że będą się mnożyć. Siła mediów społecznościowych wciąż rośnie i z dnia na dzień ta forma komunikacji będzie coraz silniejszą bronią w rękach klientów. Firmom zależy na pozytywnym wizerunku w mediach społecznościowych dlatego muszą liczyć się z opiniami klientów a ich negatywne opinie nie mogą być „zamiatane pod dywan”.
Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: