Szybki kontakt:
napisz do nas
lub zadzwoń 606 131 724
Napisz do nas
Masz pytanie? Napisz, czekamy na wiadomość od Ciebie!
imię, nazwisko *
adres e-mail *
telefon
treść wiadomości *
* - pola obowiązkowe


Blog

Tworzenie stron internetowych – podstawowe błędy

Rozwój Internetu oraz szeroka dostępność wiedzy spowodowały, że tworzeniem stron internetowych zajmują się już nie tylko specjaliści oraz wykwalifikowane agencje reklamowe. Coraz więcej hobbystów, w ramach wolnego czasu, buduje blogi, galerie rodzinnych fotografii oraz strony dla znajomych. Na co zwrócić uwagę podczas pracy nad stroną internetową aby uniknąć błędów?
Aby odpowiednio przedstawić listę podstawowych błędów postanowiliśmy je wypunktować i do każdego z nich dodać kilka słów subiektywnego komentarza. Trendy zmieniają się dość dynamicznie więc poniższa lista może się zdezaktualizować za kilka miesięcy czy też lat.

1. Przeładowana grafika
Głównym problemem każdego odbiorcy danej strony internetowej jest to, że nie może znaleźć niezbędnych dla siebie informacji. Niektórzy internauci wytrwale szukają interesujących treści, jednak większość szybko się zniechęca i opuszcza stronę. W takiej sytuacji jest niemal pewne, że straciliśmy czytelnika/klienta.
Kolejnym problemem przeładowanej grafiki jest jej waga i technologia. Korzystając z animacji Flash liczymy się z tym, że część użytkowników w ogóle ich nie zobaczy (ze względu na urządzenie z którego korzysta w celu przeglądania Internetu)  a część opuści stronę znużona ładowaniem efektownych obrazków.

2. Nieintuicyjne menu

Budowa menu, jak i całej strony może utrudniać użytkownikom sprawne poruszanie się po witrynie. Aby uniknąć takiej sytuacji należy pamiętać, że menu jest po to aby użytkownik mógł w łatwy i płynny sposób zmieniać zakładki na których się aktualnie znajduje. Jeśli już wstawimy gotowe menu na naszą stronę warto przetestować je na znajomych. Wystarczy wymyślić jakieś proste zadanie, „kazać” im coś znaleźć i obserwować czy dany proces nie trwa zbyt długo a testowany nie gubi się na stronie.

3. Obraz mówi więcej niż 1000 słów
Zgodnie z powiedzeniem: obraz mówi więcej niż 1000 słów, powinniśmy postawić na komunikację obrazami, fotografiami i grafikami. Jeśli mamy zamiar przedstawiać jakieś dane stwórzmy przejrzystą tabelę, do niej czytelny wykres i krótki opis. Jeśli chcemy opisać zakres naszych usług przedzielmy tekst obrazkami i zdjęciami. Obraz przeważnie komunikuje znacznie więcej niż najdokładniejszy opis, który z pewnością zajmie nam znacznie więcej powierzchni na stronie.

4. Brak zakładki „Kontakt”
Jeśli nie damy użytkownikom możliwości kontaktu to spowodujemy, że odejdą bez słowa – a tego nie chcemy. Sama zakładka powinna zawierać zarówno krótki, prosty formularz jak i czynne” dane kontaktowe. Pisząc „czynne” mamy na myśli sytuację w której użytkownik nie musi czekać na reakcję kilka kolejnych dni lub dzwonić na numer telefonu, którego i tak nikt nie odbiera. Dane te, mają umożliwić mu jak najszybszy kontakt i uzyskanie potrzebnych informacji..

5. Muzyka
Zbrodnia przeciw internautom. Dziś większość słucha swojej muzyki i jednocześnie przegląda strony internetowe. Jeśli branża którą reprezentujemy wymaga umieszczenie muzyki na stronie to jedynie z dużym, łatwo zauważalnym przyciskiem on/off. Nie narzucajmy odwiedzającym naszych gustów muzycznych bo mogą się bardzo łatwo zniechęcić.

6. Nachalne reklamy
Jeśli planujemy zarabiać na naszej stronie poprzez różnego rodzaju systemy reklamowe, pamiętajmy aby nie przysłonić użytkownikom treści. Jeśli zdecydujemy się na agresywne pop-upy, które będą wyskakiwać i uciekać przed kursorem na każdej podstronie, to na pewno nie zarobimy więcej i na dodatek stracimy zmęczonego czytelnika. Pamiętajmy aby odpowiednio zaplanować ilość reklam oraz ich typ – nie zawsze „agresywne” formy zarabiają więcej.

Źródło zdjęcia: inboundmarketingagents.com

Komentarze (2)
Autor
2013-04-26 10:45:17

Hela, punkty 1 i 3 nie są sprzeczne gdyż mówią o dwóch różnych sytuacjach. Podam przykład: Chcesz przedstawić jakieś dane np. sprzedaży. Spisując je dzień po dniu w słupku nie dasz odpowiedniego obrazu sytuacji i trudno będzie na pierwszy rzut oka określić który dzień tygodnia jest (sprzedażowo) najlepszy. To zadanie świetnie spełni wykres/graf. Co do punktu 1 to mówi o przeładowaniu grafiki - wchodzisz na stronę gdzie wszystko miga, błyska i wiruje. Na dodatek wyskakują pop-upy, szereg bannerków itp. które zasłaniają właściwą część strony - to właśnie przeładowanie graficzne. Pozdrawiam

hela
2013-04-25 17:01:57

punkt 1 i 3 są sprzeczne :)

Komentuj:
nick: *
e-mail:
komentarz: *
* - pola obowiązkowe

Newsletter

Dołącz do odbiorców naszego biuletynu i nie przegap kolejnych wpisów!

do góry
Na skróty:
  • strony internetowe
  • pozycjonowanie stron www
  • copywriting
  • reklama w Google
  • grafika użytkowa
  • case study
Najnowsze projekty:
Projekt i wykonanie strony internetowej dla firmy EMKA z Mielca
Świeży i nowoczesny logotyp dla mieleckiej firmy EMKA. Mieszanka jasnych kolorów w połączeniu z literami M i K.
Realizacja projektów graficznych oraz druku wizytówek i ulotek dla mieleckiej firmy EMKA
Projekt i wykonanie strony internetowej dla Rzeszowskiej firmy ATOM - korepetycje i kursy z chemii
Projekt graficzny, wykonanie strony internetowej oraz tekstów dla rzeszowskiej firmy PRO-ART.
Projekt graficzny oraz przygotowanie do druku serii plakatów Feel good drinks
Projekt graficzny i realizacja folderu promocyjnego marki Corby.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej grafika komputerowego z Rzeszowa.
Projekt graficzny sklepu internetowego TradeSport oferującego markowe obuwie sportowe.
Projekt graficzny strony internetowej restauracji Zajazd Dworek z Mircza.
Projekt graficzny oraz wykonanie strony internetowej Biura Projektowego Jan Dworzycki z siedzibą w Tomaszowie Lubelskim.
Szybki kontakt:
606 131 724
Znajdź nas: