Clever logo to sprytnie zaprojektowany logotyp, stworzony i skomponowany z pozornie niedopasowanych elementów graficznych, które razem tworzą spójną całość. Elementy te niemal dosłownie odzwierciedlają nazwę przedsięwzięcia.
Idealnym przykładem clever logo jest logotyp klubu golfowego SPARTAN. Dzięki połączeniu dwóch, odległych tematycznie, elementów graficznych, pomysłodawcy osiągnęli główny cel - logo przyciąga uwagę i zapada w pamięć. Elementy te bezbłędnie obrazują nazwę klubu dzięki czemu odbiorca nie musi jej zapamiętywać ponieważ w głowie utkwi połączenie spartana z golfistą.
Kolejnym ciekawym przykładem jest logotyp Food Writers. Połączenie stalówki pióra oraz kształtu łyżeczki na pierwszy rzut oka jest tak naturalne, że trudno dostrzec w tym coś wyjątkowego. Jednak po przyjrzeniu się widać dwie zupełnie odrębne formy, które w tym logotypie doskonale do siebie pasują.
Graficy łączą nie tylko obrazy. W przykładzie firmy ZIP można zauważyć sprytne połączenie liter "Z" i "P" przy pomocy "zamkowego" - "I". Taki logotyp wręcz narzuca nam swoją formę przez co zapada w pamięć i w razie potrzeby na pewno przypomnimy sobie o tej firmie. asad
Ostatnim przykładem, dość sentymentalnym, jest alternatywna wersja logo słynnej firmy Apple. Zamiast standardowego nadgryzienia w prawej części jabłka możemy dostrzec profil zamyślonego współtwórcy marki, Stevea Jobsa. Dla fanów Apple, ta poza Jobsa jest bardzo dobrze znana. współzałożyciel i ojciec sukcesu firmy z Cupertino, właśnie w takiej pozie zastygał na krótkie chwile, zamyślając się podczas swoich słynnych prezentacji.
Clever logo to jeden z podstawowych elementów, który może w dużym stopniu poprawić zapamiętywalność naszej marki. Dzięki niemu nie tylko nazwa będzie grała w naszej drużynie ale również atrakcyjnie zaprojektowane logo.